یزدفردا"دغدغه های مسئولان و متخصصان دامپزشکی کشور در خصوص طرح "افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی " باید مرتفع گردد
هشدار تابش به مسئولان درخصوص کشتارگاه غیربهداشتی اردکان و حفظ سلامتی مردم
اعلام آمادگی فدراسیون سوارکاری جهت تامین بسترهای لازم برای آموزش دامپزشکان و اعزام به کلاسهای آموزشی برون مرزی
نماینده مردم اردکان گفت:در سبد غذائی مردم سهم فرآورده های دامی قابل توجه است، و وظیفه دستگاههای متولی بهداشت در کنترل تولید،فرآوری و بسته بندی این فرآورده ها که نقش به سزایی در سلامت جامعه دارد ،امری خطیر و حساس است.
محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی که در جمع مسئولان سازمان دامپزشکی استان سخن می گفت افزود: با توجه به نگرش جدید در اجرای اصل 44 قانون اساسی و سیاستهای کلان نظام که به تأئید رهبری معظم نیز رسیده،کشور دوران جدیدی را تجربه می کند که اجرای صحیح این قوانین می تواند تحولی اساسی در ساختار اقتصادی کشور بوجود آورد.
وی ادامه داد:در همین راستا و در بخش دامپزشکی نیز باید اموری که در توان و تخصص بخش خصوصی است واگذار گردد ، هرچند شتاب در خصوصی سازی نباید مقررات الزام آور و موازین حاکمیتی را تحت الشعاع قرار دهد.دولت نیز هیچگاه نباید از وظایف حاکمیتی و سیاست گذاریهای کلان غافل شودو متناسب با این وظایف ساختار لازم را در رأس وزارتخانه ها و استانها ایجاد نماید تا به نظام سلامت خدشه ای وارد نگردد زیرا با وجود بیماریهای مشترک انسان و دام ،همچنین بیماریهای نوظهور، کوچکترین خلل در تمهیدات حاکمیتی دولت در این عرصه می تواند سلامت جامعه را به مخاطره بیاندازد.
نماینده مردم اردکان با اشاره به طرح پیشنهادی و در دست بررسی "افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی " درمجلس شورای اسلامی گفت: این طرح در شور اول به تصویب رسیده و کميسيون کشاورزي،آب و منابع طبيعي مجلس اصلاحات لازم را اعمال نموده و در هفته های آینده در صحن علنی مطرح می گردد.تابش در عین حال خواست تا دغدغه های مسئولان و متخصصان دامپزشکی کشور در مورد این طرح مرتفع گردد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به غیر بهداشتی بودن کشتارگاه اردکان، نسبت به حفظ سلامتی مردم به مسئولان امر هشدار داد و از شهرداری و دامپزشکی خواست تا نسبت به رفع این نقص اقدام کنند و چنانچه قرار است کشتار دام بطور متمرکز در مرکز استان انجام گیرد نسبت به اجرایی شدن آن در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش کنند.
رئیس فدراسیون سوارکاری کشور همچنین با بیان اینکه استان یزد پس از تهران مقام دوم را در پرورش اسب به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: متاسفانه متناسب با این پیشرفت ، دامپزشکی استان نتوانسته در این بخش رشد موثری داشته باشد.
تابش از کلیه دامپزشکان کشور دعوت کرد تا در امور دامپزشکی اسب و کلیه حرف مرتبط که در تخصص دامپزشکان می گنجد فعالانه مشارکت کنند و در عین حال اعلام آمادگی کرد تا بسترهای لازم جهت آموزش دامپزشکان و اعزام به کلاسهای آموزشی برون مرزی را فراهم کند.
شایان ذکر است در ابتدای این دیدار که در دفتر نماینده مردم اردکان برگزار شد و فرماندار اردکان نیز حضور داشت دکتر رئیس مبارزه با بیماریهای سازمان دامپزشکی استان با بیان گزارشی اجمالی از کارهای انجام شده و برنامه های آتی این سازمان،به طرح " افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی " اشاره کرد و افزود : تصویب این طرح به انحلال سازمان دامپزشکی و محول شدن وظایف آن به سازمان نظام دامپزشکی می انجامد که به گفته وی می تواند باعث خلل جدی در امر بهداشت دام و طیور گردد. وی خواستار حمایت و کمک "دکتر تابش" در این زمینه شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا